Variabilní zadní lavice sedadel, místo až pro sedm cestujících a obří kufr. K tomu typicky dravý design a mnoho motorizací. To je nový Peugeot 5008.
Peugeot se s novým modelem 5008 pouští mezi velké hráče. SUV je dostupné ve třech elektrických verzích a stojí na platformě STLA Medium. Spalovací motor bude také, a to ve formě hybridu a plug-in hybridu. Ale hezky jedno po druhém. Novinka se bude vyrábět ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu. Do prodeje půjde vůz na podzim letošního roku.
Rozměry vozu činí 4791 mm na délku, 1895 mm na šířku a 1694 mm na výšku. Rozvor je 2901 mm. Vůz nabídne tři řady sedadel a velkorysý zavazadlový prostor. V pětimístné konfiguraci nabídne 748 litrů, v sedmimístné 259 litrů a pokud vše sklopíte, vejde se sem až 1815 litrů. 2. řada sedadel je posuvná v poměru 60/40 a sklopná v poměru 40/20/40.
Dvojitou podlahu kufru lze navíc vertikálně umístit za sedadla a využít prostor pro až dvě kabinová zavazadla. A i pod samotnými sedadly ve třetí řadě najdete úložný prostor na drobnosti. Dostatek světla v kabině zajišťuje panoramatické střešní okno, které je ve své přední části otevíratelné. Přední sedadla mají certifikát AGR pro zdravá záda.
Základní elektrická verze Electric 210 má elektromotor o výkonu 157 kW (210 koní) s točivým momentem 345 N.m. Díky akumulátoru o kapacitě 73 kW nabídne dojezd na jedno nabití až 502 kilometrů. S touto baterií je pak k mání také dvoumotorová varianta 320 Dual Motor AWD. Přední elektromotor dává 157 kW, zadní pak 83 kW. Kombinovaný výkon tedy činí 240 kW (320 koní). Točivý moment elektromotorů je 343 pro přední a 166 pro zadní.
Také tato dvoumotorová varianta se může pochlubit slušným dojezdem, který čin až 500 km. K mání je pak ještě varianta Long Range, která má akumulátor o kapacitě 98 kWh a má zajistit dojezd až 660 kilometrů (WLTP pro elektrické verze je ve fázi homologace). Pro pohon verze Long Range slouží elektromotor o výkonu 170 kW (230 koní) a s točivým momentem 343 N.m. Nabíjení elektrických verzí bude možné výkonem až 160 kW.
Verzi se spalovacím motorem známe podrobněji zatím jednu – Hybrid 136 e-DCS6. Pod kapotou najdete tříválcový motor o výkonu 100 kW (136 koní) a s točivým momentem 230 N.m. Vůz pracuje s 48voltovým hybridem a akumulátorem o kapacitě 0,43 kWh. Tato verze může jet až 200 km/h a slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy. Vůz slibuje spotřebu 5,7 l/100 km a ve městě 50 % času jízdy na elektřinu.
Oproti základní elektrické verzi, u které známe hmotnost 2218 kg, je mild-hybrid lehčí o více než půl tuny (1705 kg). Všechny představené verze mají vpředu zavěšení pseudo MacPherson. Elektrické verze mají vzadu zavěšení multi-link, spalovací pak torzní příčku. Elektrické verze mají větší brzdy, vpředu o průměru 365 mm, zatímco hybrid má 330 mm.
Při uvedení známe dvě výbavy – Allure a GT. Allure nabídne bezklíčové odemykání, 19palcová litá kola, Peugeot i-Cockpit se dvěma digitálními panely s úhlopříčkou 10palců. 5008 GT nabídne dvoubarevné lakování, 20palcová kola, LED světlomety Pixel, vyhřívaná přední sedadla a volant, bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, ambientní osvětlení a i-Cockpit se zakřivenou 21palcovou obrazovkou.